معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن

ساخت وبلاگ

با گستردگی روابط مردم در شبکه های اجتماعی و استقبال آنها برای فعالیت در این شبکه ها، باعث شد تا در این خصوص، خدمات جانبی متفاوتی به کاربران عرضه گردد. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل محبوبیت بسیار زیاد در بین افراد سراسر دنیا، در مرکز توجه توسعه دهندگان قرار دارد و تاکنون برنامه های مختلفی تولید شده تا امکانات متنوعی را در اختیار علاقه مندان به این شبکه اجتماعی بگذارد.

اپلیکیشنی که در ادامه و با نام “آمارگیر اینستاگرام” معرفی میکنیم، در همین رابطه میباشد. با ما در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراه شوید.

آمارگیر اینستاگرام

رابط کاربری :

قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسند، اولین نکته مثبتی است که میتوانیم برای برنامه فوق به آن اشاره کنیم. رنگبندی زنده و هماهنگ، استفاده از فونت مناسب، به کارگیری آیکن های یکدست و زیبا و همچنین چیدمان مرتب اجزای صفحه، از جمله نقاط قوتی هستند که در کنار هم قرار گرفتن آنها، ویژگی مذکور را در “آمارگیر اینستاگرام” به وجود آورده است. هرچند ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی میتوانست با دقت نظر و حسن سلیقه بیشتر، حرفه ای تر نیز باشد اما در عین حال باید گفت که نقص بزرگ و خاصی برای آن قابل ذکر نیست.

شما میتوانید با سرعت بالا و بدون سردرگمی، بین بخش های مختلف اپلیکیشن فوق جابجا شوید و از امکانات آن به راحتی استفاده کنید. پیاده سازی رابط کاربری با رعایت استانداردهای لازم و به کارگیری تکنیک های اصولی، باعث ایجاد این خصوصیات مثبت در “آمارگیر اینستاگرام” شده اند و از این لحاظ به غیر از نواقص جزئی که با سازماندهی هوشمندانه تر قابل رفع بودند، مشکل خاصی به چشم نمیخورد.

از نظر AppReview، امتیاز 4.5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

آمارگیر اینستاگرام

کاربرد :

نام این برنامه اندرویدی به خوبی گویای وظیفه آن میباشد و حال باید دید که چه قابلیت هایی به همراه خود دارد. برای شروع باید از طریق اپلیکیشن، وارد حساب کاربری اینستاگرام خود گردید که این کار با امنیت و تحت کنترل کامل انجام میپذیرد. حال با زدن دکمه بروزرسانی اطلاعات در صفحه اصلی “آمارگیر اینستاگرام”، آمارهای جالبی به شما نشان داده میشود که آنها را در ادامه و با ذکر توضیح مختصر نام برده ایم.

تعداد دنبال کننده و دنبال شوندگان، اولین موردی است که “آمارگیر اینستاگرام” آنها در کنار عکس پروفایل کاربر، نشان میدهد. کمی پایین تر از این قسمت، میتوانید تعداد افرادی که شما را بلاک یا آنفالو کرده اند و همچنین فالوورهای جدید خود را مشاهده کنید. با لمس آیکن مربوط به هر یک از این آمارها، امکان مشاهده اشخاص یا صفحات اینستاگرامی مذکور میسر میگردد. حال برای هر یک از این افراد، منوی کوچکی وجود دارد که در آن گزینه هایی از قبیل مشاهده پروفایل، روابط و عکس های لایک شده توسط او قرار گرفته است.

نمایش محبوب ترین پست ها که بیشترین تعداد لایک را دارند از 5 تا 100 عدد با امکان مشاهده همه و بخش جالب مشارکت اشخاص در چهار قسمت سوپر فالوور (بیشترین لایک کننده ها)، هویج فالوور (کمترین لایک کننده ها) و افرادی که فالوبک نکرده اید یا شما را فالوبک نکرده اند، از دیگر امکانات “آمارگیر اینستاگرام” هستند که میتوانید در صفحه اصلی آن ببینید. بد نیست بدانید در اپلیکیشن فوق این امکان فراهم شده تا از سوپر فالوورهای خود با ارسال یک پست، تشکر کنید. علاوه بر این در سمت راست صفحه، آمار بروزرسانی شده پروفایل اینستاگرام شما به نمایش درمی آید.

برنامه فوق با وجود امکاناتی که برای آن ذکر شد، میتواند به خصوص برای کسانی که صفحه اینستاگرام پر مخاطبی دارند و میخواهند آن را هر چه بهتر مدیریت کنند، بسیار مفید واقع شود. باید گفت که “آمارگیر اینستاگرام” دارای کمبود خاصی نبوده و کارایی لازم را برای کاربران خواهد داشت هرچند انتظار میرود که خطاهایی مثل بسته شدن مکرر برنامه و توقف آن در نسخه های کمتر از اندروید 5 برطرف گردد و همچنین ایده پردازی های بیشتری مانند ارائه آمارهای جزئی تر، در آن صورت بگیرد.

موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش به همراه دارد.

آمارگیر اینستاگرام

قیمت :

دریافت این اپلیکیشن اندرویدی هیچگونه هزینه ای در پی نداشته و استفاده از آن تا حدودی رایگان است. تنها صفحات اینستاگرام با تعداد مخاطب زیاد باید “آمارگیر اینستاگرام” را به نسخه کامل ارتقا دهند تا بتوانند از امکانات آن بهره مند گردند که این کار با هزینه کمی قابل انجام است. با توجه به این موضوع، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:09

نام فونت ایران سنس از زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که دیجی‌کالا اپلیکیشن موبایل خود را با این فونت طراحی کرد. اگرچه برنامه‌های دیگری هم پیش از آن از فونت ایران سنس استفاده کرده بودند اما اپلیکیشن دیجی‌کالا به دلیل نام بزرگش و طراحی فوق العاده اش مورد توجه همه قرار گرفت.

چند ماه از انتشار اپ دیجی‌کالا نگذشته بود که کافه بازار نیز با ظاهر جدید آمد و مهمترین تغییرش استفاده از فونت ایران سنس بود. کافه بازار پیش از آن از فونت پیش فرض اندروید یعنی دروید عربیک نسخ گوگل استفاده می‌کرد و در ظاهر جدیدش با کنار گذاشتن فونت اندروید و انتخاب فونت ایران سنس همه طراحان اپ فارسی را مطمئن کرد که ایران سنس می تواند بهترین فونت فارسی برای استفاده در طراحی اپلیکیشن باشد.

فونت ایرانی سنس یا همان ایران سن‌سریف را مسلم ابراهیمی طراحی کرده است. این طراح که سال‌هاست در دانشگاه طراحی حروف تدریس می کند اولین بار در وبلاگ شخصی خود این فونت‌ها را عرضه کرد. تا اینکه به صورت جدی در تابستان 1394 سایت fontiran.com را راه اندازی کرد و با پشتیبانی خوب و رفع نقص هایی که در بروزرسانی ها انجام داد بیشتر از قبل رضایت طراحان را جلب کرد و به این صورت در کمتر از یک سال این فونت در طراحی اپلیکیشن موبایل توانست جایگزینی برای فونت یکان، میترا، دروید نسخ و … باشد.

هم اکنون بسیاری از نرم افزارهای معروف موبایل مانند: دیجی‌کالا – کافه بازار – دیوار – ایرانسل – آپارات – شیپور – برترین ها و … از فونت ایران و ایران سنس استفاده می کنند.

در بررسی آماری که سایت فونت ایران بر اساس فینالیست های جشنواره موبایل سال 94 انجام داده است، تقریباً 50 درصد نرم افزارهای موبایل از فونت ایران و ایران سنس استفاده کرده اند و از میان 13 برنده 10 اپلیکیشن فونت شان ایران سنس بوده است. http://fontiran.com/?p=1271

blog_17822_1اما فونت ایران سنس با وجود تمام مزیت ها، محدودیت های کپی رایت هم دارد. برای اخذ لایسنس قانونی این فونت باید آن را  از وبسایت fontiran.com خریداری کنید و در پنل کاربری به نام اپلیکیشن خود اجازه نامه ثبت کنید. درواقع شما ممکن است فایل فونت را از طریقی غیر از خرید به دست آورید اما برای داشتن کد لایسنس لازم است از خریداران سایت باشید.

کافه بازار نیز در راستای حمایت از تولید فونت فارسی شرط داشتن لایسنس برای فونت ایران را به قوانین توسعه دهندگان افزوده است و در صورت رعایت نکردن این مورد ممکن است اپلیکیشن شما به دلیل نقض حقوق کپی رایت از این مارکت حذف شود. http://fontiran.com/?p=1065

در پایان از مسلم ابراهیمی برای خلق این فونت ارزشمند و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادند تشکر می کنیم. برای کسب اطلاعات کامل‌تر درباره این فونت به سایت فونت ایران مراجعه کنید.
blog_17822_2
blog_17822_3

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:09

Google Photos پس از رونمایی به عنوان بخشی از گوگل پلاس، به یک سرویس مجزا تبدیل شد و با گذشت مدت زمان اندکی به یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین خدمات گوگل مبدل گشت. از همان ابتدا نیز این سرویس کاربردهای خوبی داشت، اما به مرور پیشرفت پیدا کرده و بهتر و غنی تر از گذشته شد. گوگل به طور مستمر در حال به روز رسانی و ارتقای این سرویس می باشد و همواره ویژگی ها و امکانات جدیدی را به Google Photos می افزاید. به بیان تیم سازنده، Google Photos میزبان آپدیت های جدیدی خواهد شد که بخش وب سرویس را تحت الشعاع قرار داده اند. یکی از این بهبودها شامل قابلیت آپلود مستقیم به آلبوم های حساب کاربری Photos می باشد، علاوه بر این به راحتی قادر به آپلود عکس به آلبوم های اشتراکی خود نیز می باشید. هدف از این اقدام تسهیل فرآیند افزودن عکس به آلبوم است که در آن نیازی به گوشی ندارید.

blog_17781_1

گوگل برای کلیدهای میانبر Google Photos نیز آپدیت های جدیدی را در دست دارد، به طوری که با استفاده از ترکیب کلیدهای کیبورد می توانید عملیات ویرایش، دانلود، جستجو و غیره را که در فهرست کلیدهای میانبر موجود است، با سرعت بیشتری به انجام رسانید. برای مشاهده لیست کامل کافی است ?+Shift را بزنید. تمامی قابلیت های مذکور در حال حاضر در وب سایت photos.google.com در دسترس قرار گرفته اند و خوشبختانه این بار انتشار آنها به شکل مرحله بندی شده نمی باشد.

سرویس های مشابه دیگری مانند دراپ باکس، مایکروسافت OneDrive، سرویس Flickr و غیره برای مدیریت عکس ها وجود دارند، اما گوگل تنها گزینه ای است که حجم ذخیره سازی نامحدودی را در اختیار شما قرار می دهد. تصاویر آپلود شده با رزولوشن اصلی خود نمی باشند و تمامی تصاویر با کیفیت 16 مگاپیکسل ذخیره می گردند، همان کیفیتی که امروزه در بیشتر دوربین ها و اسمارت فون ها مورد استفاده قرار گرفته و مناسب به نظر می رسد، در نتیجه لزومی برای استفاده از زرولوشن کامل و یا کیفیت بالا نمی باشد. Google Photos دارای برخی ابزارهای ویرایشی نیز هست که هم در نسخه وب و هم در اپلیکیشن به خوبی کار می کنند. برخی از انیمیشن های خودکار بسیار خوبی نیز در این سیستم تعبیه شده اند.

blog_17781_2

اگر با استفاده از قابلیت عکس گرفتن پشت سر هم عکس بگیرید، تمامی تصاویر شما در قالب یک عکس GIF جای می گیرند که امکانی جالب به نظر می رسد. در حال حاضر از طریق حساب کاربری گوگل درایو خود قادر به استفاده از Google Photos می باشید و می توانید علاوه بر مشاهده عکس های خود حجم اشغال شده از سوی هر کدام از آنها را نیز مشاهده نمایید. به خاطر داشته باشید که Google Photos از حجم گوگل برای ذخیره سازی تصاویر استفاده کرده و این موضوع در صورتی که بکاپ گیری با بیشترین کیفیت را نیز انتخاب کرده باشید تفاوت پیدا نمی کند. برای تمامی افراد 5 گیگابایت در نظر گرفته شده است (5 گیگابایت برای جیمیل، 5 گیگابایت برای فوتوز و 5 گیگابایت نیز برای درایو که روی هم رفته 15 گیگابایت را در اختیار قرار می دهد).

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:07

به لطف غول ارتباطی یعنی اینترنت، فرصت های بیشماری پیش روی صاحبان کسب و کار و کارآفرینان آینده نگر وجود دارد، چرا که اینترنت و تبادلات دیجیتالی امکان بکارگیری تاکتیک های موثر و کارآمد را برای فعالان در این زمینه مهیا ساخته است و این فرآیند ساده تر و لذت بخش تر از گذشته صورت می پذیرد. درک ما از رسانه های متعارف در حال تغییر است و همواره رویکردهای رسانه ای جدید جایگزین نگرشات قبلی ما می شوند. امروزه تلویزیون که زمانی رسانه قدرتمندی تلقی می شد، جای خود را به موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی داده است.

در ادامه به معرفی ابزارهایی خواهیم پرداخت که به سادگی و راحتی به کمک شما می آیند تا برند و یا استارتاپ خود را به مشتریان خود نمایش داده و در خاطر آنها ثبت شوید.

1. از رسانه های اجتماعی به نفع خود بهره بگیرید

به احتمال زیاد از انواع گوناگون رسانه های اجتماعی مانند به اشتراک گذاری در فیسبوک، هشتگ های اینستاگرام و یا شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می کنید، اما آنچه در اینجا اهمیت دارد حضور در تمامی فرم های شبکه های اجتماعی است، سعی در یکپارچه سازی و ادغام تمامی کانال های خود نمایید، چرا که افراد بخش چشم گیری از زمان خود را صرف کار با این شبکه ها می کنند. بنابراین دلیلی برای عدم استفاده از فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته وجود ندارد، ارتباطات خود را وسعت بخشیده و بعد اجتماعی کسب و کار خود را مستحکم تر گردانید.

blog_17797_1

در مکالمات شرکت کنید و برای نوشته های مختلف کامنت بگذارید، این که شما یک کمپانی هستید بدین معنا نیست که نمی توانید برای یک فاجعه ملی تسلیت گفته یا اشتیاق خود درباره یک رویداد ورزشی بزرگ را ابراز کنید. متفاوت بودن، کلید موفقیت در این زمینه است، یقینا رقبای شما نیز فعالیت های مشابهی را صورت می دهند، اما اگر خاص و منحصر به فرد ظاهر شوید، تصویر برند شما ارزش بیشتری را به همراه خواهد داشت. رسانه اجتماعی رشته ای تجربی است و بدون ریسک کردن هیچ نتیجه ای را بدست نخواهید آورد. سرمایه گذاری زمان و پول در یک کمپین رسانه اجتماعی یک گزینه اختیاری نیست، بلکه یک الزام است و باید آن را مد نظر قرار داده و استفاده کنید.

برای این کار:

– به شبکه های بزرگ بپیوندید.

– لایک کنید، به اشتراک بگذارید و ارتباط برقرار نمایید.

– کامنت بگذارید.

– فعالانه پست های جدید ارسال کنید.

– مخاطبین خاصی را هدف قرار دهید.

– در استفاده از ایموجی ها آزادانه عمل کنید، این کار جنبه شخصی و انسانی شما را به نمایش می گذارد. آمار منتشر شده از سوی Adweek نشان می دهد که 92 درصد از افراد ایموجی ها را مورد استفاده قرار می دهند، چرا که به اعتقاد آنها این روش بهتر از کلمات آنها را قادر به بیان احساسات خود می گرداند.

– به طور استراتژیک به تعامل با کاربران خود بپردازید.

ابزاری مانند buffer به شما امکان کنترل چندین کانال اجتماعی را می دهد و به راحتی می توانید کمپین های مختلفی را راه اندازی کرده و محتوا را به اشتراک گذارید.

2. ساخت و انتشار محتوای قانع کننده

کسب و کار و استارتاپ شما نیازمند محتوا است و این محتوا باید کیفیت بالایی داشته و تحریک کننده باشد. می توانید علاوه بر محتوا متنی اقدام به انتشار مقالات، ویدیوها و اینفوگرافی ها نیز در وبلاگ شخصی یا کانال های اجتماعی خود نمایید.

چنانچه کسب و کار شما به تجارت و فرآیندهای مالی مشغول است، یک ویدیو خلاقانه از آنچه صنعت شما بدان مشغول است تهیه کنید، محتوا باید به گونه ای باشد که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشد. به یاد داشته باشید که تمامی مشاغل دارای داستان منحصر به فرد و جزئیات مربوط به آن می باشند، هویت و خلاقیت عناصر کلیدی هر محتوایی می باشند و چالش، نحوه ارائه این محتوا است.

3. برندینگ خلاقانه را امتحان کنید

در صورت راه اندازی یک کسب و کار جدید به یک لوگو یا نشان قدرتمند نیاز دارید تا شما را از سایرین متمایز گرداند، چنانچه منابع مالی اندکی را در دسترس دارید می توانید از سرویس هایی مانند Fiverr یا Zeerk استفاده کرده و از گزینه های ارزان قیمتی که در اختیار شما قرار می دهند بهره ببرید و لوگو یا طراحی های گرافیکی برای کسب و کار خود بسازید.

هیچگاه قدرت کلام را نادیده نگیرید و تنها به روش های معمول اکتفا نکنید و لوگوی خود را بر روی محصولاتی چاپ کنید که خاطره انگیز باشند. بدین ترتیب کسب و کار شما بر همگان شناخته می شود و از بقیه متمایز می گردد. بازاریابی با استفاده از روش های خلاقانه نام شما را در بین انبوه کسب و کارهای دیگر متمایز گردانده و شما را منحصر به فرد و خاص می سازد.

4. از  ترفندهایی سئو بهره بگیرید

امروز همگی افراد بر نقش و اهمیت سئو در موفقیت کسب و کارها واقف اند، این عنصر حیاتی در صورت پیاده سازی صحیح میزان دیده شدن شما در نتایج جستجو را به شدت تحت تاثیر قرار داده و کلید توسعه کسب و کار می باشد. تطبیق صفحه وب کمپانی با الگوریتم گوگل یک الزام برای سبقت گرفتن از رقبای خود در این عرصه می باشد و شما را در رتبه های برتر جستجو قرار می دهد. در صورت عدم بکارگیری صحیح استراتژی های سئو به احتمال بسیار زیاد در این عرصه با شکست مواجه خواهید شد.

چه روش های ساده ای برای پیاده سازی سئو وجود دارند؟

– سرعت صفحه وب خود را بیشتر کنید. تصاویر و ویدیوهای خود را با استفاده از وب سایت هایی مانند tinypng.com فشرده سازی کنید. گوگل برای سرعت دامنه و کاربرد، رتبه در نظر می گیرد و این معیار را در الگوریتم رتبه بندی خود جای داده است.

– لینک صفحات شبکه های اجتماعی کمپانی را در وب سایت خود قرار دهید. گوگل صفحات اجتماعی کسب و کارها را معتبر قلمداد می کند و هر چه اعتبار بیشتر باشد رتبه شما نیز بهتر می گردد.

– ساخت یک صفحه Google My Business. این اقدام میزان اعتبار و امانت داری وب سایت شما را ارتقا می بخشد، عنصر دیگری که در الگوریتم جستجوی گوگل تاثیرگذار است.

چنانچه به واقع به اهمیت و نقش سئو پی برده باشید، مدیریت و پیاده سازی آن را به دست فرد متخصصی در این زمینه خواهید سپرد. یک آژانس بازاریابی دیجیتال رتبه بندی های کسب و کار و استارتاپ شما را ارتقا می بخشد و این امر به شکوفایی کسب و کار و مبادلات قابل توجهی می انجامد. باید به مطالعه در این زمینه بپردازید، سئو یک بازی کوتاه مدت نیست و یک سرمایه گذاری بلندمدت تلقی می شود و انتظار جهت دستیابی به نتیجه مطلوب ارزشمند است.

5. بخشی از جمع باشید

هیچ چیز لذت بخش تر از حضور در یک اجتماع نیست، رویدادهای اجتماعی ترتیب دهید. اگر کمپانی شما ارائه دهنده خدمات است، چگونه می توانید بدون کسب منفعتی به یک انجمن کمک کنید؟ چنانچه چنین امکانی برای شما وجود دارد از آن استفاده کرده و هویت و بعد اجتماعی کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. کمپانی هایی که به جوامع و انجمن های گوناگون کمک می کنند از رقبای کاری خود متمایز می گردند.

بازاریابی موفقیت آمیز کسب و کار کوچک و استارتاپ همواره دربرگیرنده چالش های متعددی است. متدهای قدیمی دیگر تاثیرگذاری گذشته را ندارند و رویکردهای جدید به طور مستمر در حال تغییر هستند و از این رو تعیین هدف سرمایه گذاری در این مورد کمی دشوار می باشد. از سوی دیگر تاکتیک های متعددی در اختیار شما قرار دارند و اینترنت، برندینگ مبتکرانه، رسانه اجتماعی، پیاده سازی مناسب سئو و تعاملات با انجمن ها فرصت های بیشماری را پیش روی شما قرار می دهند.

منبع:

http://www.lifehack.org

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 403 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 20:02

کمپانی اپل به منظور ساده سازی و تسهیل فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن برای آیفون اقدام به توسعه زبان برنامه نویسی سوئیفت نمود تا جایگزین زبان آبجکتیو سی که از نخستین روزها همراه آی او اس بوده گردد. آبجکتیو سی در هسته بسیاری از سیستم های مبتنی بر لینوکس مورد استفاده قرار گرفته است. یک نسخه دیگر از آبجکتیو سی، یعنی سی پلاس پلاس، در هسته اندروید در زیر جاوا نهفته است. در اواخر سال گذشته اپل اقدام به اپن سورس کردن زبان برنامه نویسی سوئیفت نمود. این اقدام توجه فیسبوک، Uber و گوگل را جلب کرد و در این بین کمپانی گوگل نسبت به این زبان اپن سورس جدید علاقه نشان داد. جزئیات حاکی از آن است که گوگل به طور جدی قصد دارد تا سوئیفت را جایگزین بک اند کنونی سیستم عامل محبوب اندروید خود گرداند.

blog_17774_1

سوئیت جهت جایگزینی با زبان مبتنی بر سی ساخته شده و در حال حاضر قابل استفاده در سیستمی نمی باشد که توابع اصلی آن به سطحی بالاتر از نسخه سی تکیه دارند و در این شرایط جاوا است، لذا برای این منظور لازم است تا کدهای هسته اندروید که بر روی بک اند سی پلاس پلاس به اجرا در می آیند به سوئیفت وارد شوند و توابع جاوا نیز شرایط مشابهی داشته باشند، بدین ترتیب کدهای هسته انسجام و جامعیت بیشتری خواهند یافت. این امر تعهد و مسئولیت بزرگی است، اما توسعه دهندگان آماتور حداقل در تئوری این امر را به اثبات رسانده اند.

طبیعتا گوگل اقدام به تغییر اساس اندروید کرده و آن را برای سوئیفت دوباره از اول می نویسد، چرا که در حال حاضر این بخش ها سازگار با جاوا یا سی پلاس پلاس نیستند. یک راه حل ساده برای این کار ساخت واسطه ای است، اما این کار ممکن است باگ ها و مشکلاتی را در زمینه کارآیی به دنبال داشته باشد. ساخت یک رابط، گوگل را هنوز هم وابسته به جاوا می گرداند، چرا که باید جاوا را در برخی اشکال مورد استفاده قرار دهد، از طرفی Kotlin یک گزینه در دسترس می باشد، این زبان نیز شی گرا است و سازگاری زیادی با زبان برنامه نویسی جاوا دارد و ارائه دهنده یک جایگزین in-place است، اما در حال حاضر گوگل اعلام کرده که این زبان برای چنین اهدافی از سرعت لازم برخوردار نمی باشد.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 489 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 20:02

علاقه بسیار زیاد مردم به طالع بینی و فال گرفتن از زمان های دور رایج بوده است و حتی در عصر کنونی که پیشرفت های علمی چشمگیری صورت گرفته، هنوز خیلی از افراد هستند که خصوصیات اخلاقی و یا آینده خود را در میان سال و ماه تولد جستجو میکنند. البته برخی موارد نیز ریشه در فرهنگ ملل دارند که در کشور ما، فال حافظ از آن جمله میباشد و عده زیادی از مردم به آن اعتقاد دارند.

برنامه “فالنامه” که در ادامه آن را به شما معرفی میکنیم، در همین رابطه بوده و انواع فال و طالع بینی را در خود جای داده است. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی بپردازیم.

فالنامه

رابط کاربری :

محیط اپلیکیشن فوق در نگاه اول زنده به نظر میرسد و این به دلیل انتخاب رنگ های شاد در طراحی آن میباشد. فونت به کار رفته نیز مناسب بوده و چیدمان اجزا در صفحه، تا حدودی مرتب است. وقتی که در ظاهر این برنامه اندرویدی دقیق شوید، خواهید دید که قالب گرافیکی آن دارای یکپارچگی لازم نیست و بهتر بود که با دقت نظر و حسن سلیقه بیشتر در انتخاب رنگ ها، آیکن ها و یا حتی گنجاندن عناصر مختلف در صفحه، چهره حرفه ای تری برای “فالنامه” خلق گردد.

جابجایی بین بخش های مختلف برنامه فوق با سرعت بالا و پیچیدگی کم انجام میپذیرد و استفاده از امکانات موجود نیز راحت است. پیاده سازی رابط کاربری با رعایت استانداردهای لازم و به کارگیری ترفندهای اصولی مانند پنجره های شناور، باعث ایجاد این خصوصیات در “فالنامه” شده اند. هرچند مشکل خاصی از این لحاظ به چشم نمیخورد اما انتظار میرفت که در سازماندهی رابط کاربری، هوشمندانه تر عمل شود.

با توجه به نکات اشاره شده، AppReview امتیاز 3 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

فالنامه

کاربرد :

اولین نکته مثبتی که در کارایی این اپلیکیشن اندرویدی خودنمایی میکند، محتوای نسبتا کامل آن میباشد بطوریکه میتوانید در “فالنامه” از انواع طالع بینی مانند چینی، مصری، هندی و بر اساس رنگ یا میوه مورد علاقه و گروه خونی استفاده نموده و از فال های مختلفی همچون حافظ، انبیا، ازدواج، اول اسم، درخت و حروف ابجد بهره ببرید. در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از این موارد داده و سایر امکانات برنامه فوق را نام برده ایم.

برای استفاده از برخی فال ها مانند حافظ یا انبیا، کافی است بر روی آیکن آن در صفحه اصلی “فالنامه” اشاره کنید و پس از نیت و لمس دکمه مربوطه، نتیجه را مشاهده نمایید که به صورت متنی یا شعر و متن خواهد بود. فال هایی از قبیل حروف ابجد، اول اسم، ازدواج و یا اکثر طالع بینی های موجود در اپلیکیشن فوق، نیاز به ورود اطلاعاتی همچون روز، ماه و سال تولد، جنسیت و موارد دیگر دارند تا نتیجه دقیق را به شما نشان دهند.

هر بار که در “فالنامه” از طالع بینی استفاده میکنید و یا فال میگیرید، نتایج با ذکر زمان دقیق در لیست فال های گرفته شده ذخیره میگردند که میتوانید در صورت لزوم به آنها مراجعه نمایید. علاوه بر این امکان اشتراک گذاری متن نیز پیش بینی شده است تا چنانچه تمایل دارید، نتیجه فال خود را برای دیگران ارسال نموده و یا حتی برای آنها فال بگیرید. بد نیست بدانید که لینک دریافت برنامه نیز همراه با متن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وجود انواع فال و طالع بینی ها در “فالنامه”، مهمترین نکته قابل تامل در سنجش کارایی آن به شمار می آید و اینطور به نظر میرسد که این اپلیکیشن به قابلیت های بیشتری نیاز ندارد. کامل تر شدن محتوا، امکان افزودن فال های گرفته شده به علاقه مندی ها، حذف موارد ذخیره شده و عملکرد صحیح ابزار جستجو، از جمله کمبودها و نواقص قابل ذکر برای برنامه فوق هستند. امیدواریم در نسخه های بعدی “فالنامه”، شاهد توسعه و ایده پردازی بیشتر باشیم.

از نظر AppReview، امتیاز 3.5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

فالنامه

قیمت :

برای دریافت این برنامه اندرویدی نیاز به پرداخت هزینه نیست اما جهت استفاده از همه فال و طالع بینی ها باید آن را به نسخه کامل ارتقا دهید. با توجه به نکاتی که در دو بخش قبل راجب “فالنامه” ذکر گردید، بهتر بود که قیمت کمتری برای ارتقای آن درنظر گرفته میشد تا مخاطبان از هر لحاظ رضایت داشته باشند. امتیاز AppReview به این بخش، 4.5 از 5 است.

نگاهی بر اپلیکیشن فالنامه

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 261 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 18:13

اپلیکیشن و سرویس Google Photos ابزار کنونی گوگل برای بکاپ گیری و سازماندهی به کتابخانه تصاویر و ویدیوها می باشد و جایگزین سرویس قدیمی Photo Backup گوگل پلاس شده و حجم ذخیره سازی نامحدود اما با کیفیت کاهش یافته ای را به کاربران خود ارائه می دهد. این سرویس نامحدود عکاسان را به تصاویر 16 مگاپیکسلی با فرمت JPEG و ویدیوهایی با وضوح 1080 محدود کرده است. کاربران ممکن است از تصاویر با کیفیت اصلی و استریم های ویدیویی استفاده کرده و یا فایل را به صورت RAW ذخیره نمایند، اما این کار فضای گوگل درایو را مورد استفاده قرار می دهد. اپلیکیشن قادر به انجام عملیات بکاپ گیری با استفاده از دیتای گوشی یا وای فای و یا تنها استفاده از وای فای می باشد. گزینه هایی برای انجام بکاپ گیری تنها در شرایطی که گوشی به برق متصل بوده و یا در حالت رومینگ قرار دارد نیز در اختیار کاربران گذاشته شده است و بدین ترتیب قادر به مدیریت زمان و نحوه انجام این عملیات بکاپ گیری برای عکس ها و ویدیوهای خود هستید.

blog_17768_1

علاوه بر توانایی بکاپ گیری و ذخیره سازی حجم نامحدودی از عکس ها، Google Photos دارای عملکرد جستجو قدرتمندی نیز می باشد که درون اپلیکیشن تعبیه شده است، بدین ترتیب که می توانید به جستجوی افراد درون تصاویر مبتنی بر قابلیت تشخیص چهره، اشیا، حیوانات، مکان ها و زمان ها بپردازید، این موتور جستجو برای گوشی شما بهینه سازی شده است و نتایج در سریع ترین زمان ممکن برای شما به نمایش گذاشته می شوند. نمی توان از اهمیت موتور جستجوی قدرتمند این سرویس چشم پوشی کرد، چرا که افراد هزاران تصویر جمع می کنند و از این رو یافتن یک عکس خاص و یا مجموعه ای از تصاویر دشوار خواهد بود. گوگل قابلیت ساخت آلبوم ها را نیز به سرویس خود افزوده است و می توان این آلبوم ها را با مخاطبین به اشتراک گذاشت، این امر امکان به اشتراک گذاری رسانه در سراسر دنیا را تسهیل بخشیده است.

مشابه سایر محصولات و خدمات گوگل، کمپانی به طور مستمر در حال ارتقای این اپلیکیشن پرکاربرد می باشد. یکی از این بهبودهای صورت گرفته به قابلیت ویرایش تصاویر ارتباط پیدا می کند که در Google Photos جای گرفته است، توسعه هایی نیز در نحوه به اشتراک گذاری تصاویر از اپلیکیشن های third party و امکان بکاپ گیری از تصاویر صورت پذیرفته اند. اما توانایی آپلود دستی برخی از موارد به سرویس بکاپ گیری قابلیتی است که نیاز به آن احساس می شد، این امکان در صورتی که مایل به اشتراک گذاری یک عکس یا ویدیو با یکی از مخاطبین خود و یا بکاپ گیری یک عکس یا ویدیوی خاص در آن لحظه باشید، بسیار کاربردی خواهد بود. Google Photos هم اکنون نیز دارای قابلیت آپلود رسانه از یک سرویس third party به سرویس بکاپ می باشد و در اختیار قرار دادن بکاپ گیری دستی در این سرویس در گروی زمان است، تنها باید منتظر انتشار این آپدیت جدید در گوگل پلی بود و از امکاناتی که در اختیار قرار می دهد بهره برد.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 216 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 14:35

علاوه بر انجام بازی های متعدد و استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، با اسمارت فون های خود عکس های زیادی هم می گیریم. شرکت هایی مانند دراپ باکس راهی برای بکاپ گیری از تمامی تصاویر گرفته شده را در اختیار کاربران قرار داده اند، اما Google Photos این فرآیند را برای کاربران آسان تر و ساده تر از هر ابزار دیگری گردانیده است. علاوه بر اینکه Google Photos ارائه دهنده بکاپ های رایگان و نامحدود برای عکس ها می باشد، ارائه دهنده راهی برای جستجو در کتابخانه تصاویر کاربر نیز هست و برای این کار نیازی به برچسب گذاری عکس ها احساس نمی شود. گوگل با استفاده از شبکه های عصبی و یادگیری ماشینی قادر به پیاده سازی چنین عملکردی شده است و هم اکنون در آپدیت جدید، Google Photos قابلیت جستجو با استفاده از ایموجی را نیز به اپلیکیشن خود افزوده است.

blog_17585_1

دفعه بعدی که Google Photos را بر روی گوشی اندرویدی خود باز کرده و یک جستجو انجام می دهید، قادر به مشاهده فهرستی از ایموجی ها خواهید بود که به احتمال زیاد به لایبرری شخصی شما مرتبط هستند. کاربرد ایموجی ها در طول سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده و هم اکنون این ابزارهای کوچک به وفور در اپلیکیشن های پیام رسان مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو استفاده از این ابزارها در جستجو چندان غیرمنتظره نیز نمی باشد.

به نظر می رسد که این امکان هم اکنون به صورت زنده در اختیار کاربران قرار داشته باشد، اما هنوز معلوم نیست که نیازی به آپدیت اپلیکیشن از سوی کاربران اندرویدی است یا این آپدیت در سمت سرور انجام می شود. در زیر یک ویدیو مشاهده می کنید که به معرفی این قابلیت جدید پرداخته است.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 182 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 15:35

دو هفته پیش در کنفرانس BUILD مایکروسافت، این کمپانی اعلام کرد که ربات هایی را به سرویس اسکایپ خود آورده است، ربات ها اخیرا رواج زیادی یافته و به یکی از امکانات محبوب برای سرویس های پیام رسان تبدیل شده اند.

به بیان مایکروسافت ربات ها در نقش دستیاران شخصی برای اسکایپ تلقی می شوند و می توانند به مدیریت تقویم شما پرداخته و قرارهای ملاقاتی را در آن ثبت کنند. اما از جنبه کسب و کار، این ابزارها گزینه بسیار خوبی برای خدمت رسانی به مشتریان می باشند و اخیرا این موضوع در رسانه های اجتماعی محبوبیت فراوانی یافته است. برخی شایعات حکایت از آن داشتند که فیسبوک نیز فعالیت خود در زمینه ساخت ربات برای سرویس پیام رسان خود آغاز نموده، و این شایعه در کنفرانس f8 فیسبوک به تایید رسید.

blog_17761_1

مبنی بر بیانات فیسبوک، توسعه دهندگان هم اکنون قادر به ساخت ربات های خود درون مسنجر هستند و می توانند قابلیت ها و عملکردهایی را به آن بیفزایند. یکی از ابزارهای معرفی شده توسط فیسبوک که در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت API ای در این ارتباط می باشد. این API توسعه دهندگان را قادر به ساخت ربات های چت و هم چنین ویجت های چت برای وب می گرداند.

مدیرعامل کمپانی فیسبوک، مارک زاکربرگ در طول کنفرانس نمایش داد که ربات سی ان ان چگونه برای مشترکین خود اخبار جدید را ارسال می کند و همچنین اشاره کرد که این داستان ها به مرور زمان شخصی تر نیز می شوند و با توجه به علایق و خواسته های کاربر نمایش داده خواهند شد. دموی بعدی به 1-800-FLOWERS ارتباط پیدا می کرد، به طوری که ربات ها به شما امکان سفارش گل بدون تماس گرفتن را می دهند.

ربات ها اخیرا اهمیت و محبوبیت زیادی در سرویس های پیام رسان یافته اند، به طوری که اسکایپ دو هفته پیش به معرفی ربات خود پرداخت، تلگرام و Kik نیز استور ربات خود را دارند. با این حال فیسبوک مسنجر بزرگ تر از رقبای خود می باشد، از این رو چنین اقدامی از سوی فیسبوک اهمیت بیشتری خواهد یافت. به نظر می رسد که این ربات ها تنها برای فیسبوک مسنجر ساخته شده باشند، نه برای واتس اپ که دیگر سرویس پیام رسان متعلق به کپانی فیسبوک است، اما ممکن است این واقعیت با گذشت زمان دستخوش تغییر شود. تنها گذشت زمان مشخص می کند که چنین قابلیتی چه فوایدی را برای کاربران به دنبال خواهد داشت، اما بدون شک مزایای آن بیشمار خواهند بود.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 275 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 21:00

فیسبوک اخیرا ویژگی های متنوعی را به مسنجر خود افزوده، اما این اقدامات بدین معنا نیستند که محبوب ترین شبکه اجتماعی در این کره خاکی عملکرد اصلی اپلیکیشن خود که تعامل و اشتراک گذاری محتوا با سایرین است را فراموش کرده باشد. در حال حاضر کمپانی فیسبوک قصد دارد تا به معرفی روش های جدید برای چت بپردازد و یکی از این روش ها متکی بر قابلیت جدیدی به نام Messenger Codes می باشد.

Messenger Codes در حقیقیت دنباله ای از دات ها و دش هاست که در اطراف تصویر پروفایل کاربر در فیسبوک قرار گرفته اند، با اسکن این دنباله قادر به شروع مکالمه با مخاطب موردنظر می باشید که امکانی مشابه Snapchat Codes است.

blog_17750_1

شاید به نظر برسد که این قابلیت کاربرد چندانی برای کاربران ندارد، چرا که معمولا همه با افرادی تمایل به گفتگو دارند که جزء دوستان آنها باشند و لزومی برای استفاده از این کدها احساس نمی شود، اما شایان ذکر است که این قابلیت نه تنها امکان چت با دوستان را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه شما را قادر به گفتگو با یک کمپانی، برند و یا ربات اطلاعاتی نیز می کند. برای نمونه این شرایط را در نظر بگیرید که در فرودگاه قرار دارید و سوالی برای شما پیش آمده، در این صورت به جای انتظار در صف های طولانی Help desk و یا مراجعه به وب سایت کمپانی و شروع یک چت فوری با مسئولین، به راحتی می توانید کد فیسبوک چاپ شده بر روی نزدیک ترین پوستر را اسکن کرده و از طریق مسنجر تمامی سوالات خود را در اسرع وقت بپرسید. گزارشات جدید حاکی از آنند که کمپانی در ماه جاری اقدام به انتشار یک محتوای انتشاراتی جدید در این باره می کند. این محتوا به طور خاص برای برندهای بزرگ و مطرح طراحی شده و تلاش های آنها برای ادغام مسنجر در سرویس های خود را به نمایش می گذارد، محتوایی مانند کدهای فیسبوک.

مبنی بر بیانات رهبر تیم David Marcus، گزینه اسکن کدهای فیسبوک به مرور زمان منتشر خواهد شد، اما انتظار می رود که به زودی در سرتاسر جهان در دسترس کاربران فیسبوک قرار گیرد. قابلیت دیگر فیسبوک چت با کاربران با استفاده از نام کاربری آنهاست، بدین ترتیب که می توانید نام کاربری آنها را به “/m.me” در نوار URL مرورگر اضافه کرده و با آنها به گفتگو بپردازید. علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده که اپلیکیشن مسنجر به بیش از 900 میلیون کاربر دست یافته که رقم چشم گیری می باشد، چرا که کاربران فیسبوک در سه ماه گذشته به 800 میلیون نفر رسیدند و این افزایش در این مدت زمان اندک بسیار امیدوارکننده است و احتمال می رود که با این روند افزایشی این اپلیکیشن به دومین سرویس فیسبوک که دارای کاربران میلیاردی است تبدیل شود، شرایطی که جایگاه و محبوبیت فیسبوک را بیش از پیش مستحکم تر می گرداند.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 15:18

گوگل اعلام کرد که در حال انتشار نسخه بتا از Voice Access می باشد، اپلیکیشنی که به افراد امکان استفاده از قابلیت تشخیص صدا به منظور کنترل گوشی های اندرویدی را می دهد.

امکان استفاده از این اپلیکیشن برای تمامی کاربران وجود دارد، اما گروه خاصی از افراد هدف طراحی چنین اپلیکیشنی از سوی کمپانی گوگل بوده اند، به بیان Eve Andersson، مدیر بخش مهندسی دسترسی و کاربرد در گوگل، این اپلیکیشن برای افرادی که بنا به دلایلی از جمله از کار افتادگی، لرزش و یا صدمات موقت قادر به کار با صفحه لمسی گوشی نمی باشند ساخته شده است.

blog_17735_1

برای نمونه می توانید به گوشی خود عبارت های “open Chrome” و “go home” را بگویید و در صفحات مختلق گوشی چرخ بزنید و با بیان عباراتی مانند “click next” یا “scroll down” به تعامل با گوشی خود بپردازید.

گوگل آخرین کمپانی است که در طول چند هفته اخیر به تاکید بر روی فعالیت های خود در زمینه دسترسی و کاربرد پرداخته است. توییتر اقدام به درج عنوان برای تصاویر توییت شده پرداخت، فیسبوک با اسکرین ریدر خود برای آی او اس به خواندن عناوین تصاویر و توضیح آنها برای کاربران پرداخت و مایکروسافت نیز در کنفرانس توسعه دهندگان Build خود از اپلیکیشن Seeing AI سخن گفت، اپل نیز با انتشار ویدیوهایی نشان داد که آی پد چگونه به یک فرد توهمی امکان تعامل با سایرین را می دهد.

blog_17735_2

نکته جالب توجه در این میان به پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی تشخیص صدا ارتباط پیدا می کند که هوش مصنوعی را به کار گرفته است، این تکنولوژی در میلیون ها گوشی اندروید استفاده شده و سال گذشته گوگل بیان داشت که نرخ خطا برای تراکنش های پیام صوتی Google Voice میزان 50 درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

اپلیکیشن Voice Access گوگل هم اکنون دارای تست کنندگان متعددی است، انتظار می رود که گوگل این اپلیکیشن جدید و پرکاربرد خود را به زودی منتشر سازد تا همه قادر به استفاده از امکانات گسترده آن گردند.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 20:59

دراپ باکس اقدام به انتشار قابلیت جدیدی نموده که امکان به اشتراک گذاری عکس ها، ویدیوها و سایر فایل ها با افرادی را که در حال چت از طریق فیسبوک مسنجر هستید فراهم می کند. این قابلیت جدید در اپلیکیشن های آی او اس و اندروید فیسبوک مسنجر در دسترس است و عملیات به اشتراک گذاری را می توان هم از طریق اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک و هم دراپ باکس به انجام رسانید. به بیان فیسبوک در VentureBeat، این اولین بار است که مسنجر با یک سرویس اشتراک کلود مشارکت می کند.

blog_17743_1

به بیان Stan Chudnovsky مدیر محصول مسنجر “ما تمایل داریم تا مردم با روش مورد انتظار خود و با افراد موردنظر به تعامل بپردازند. قادر ساختن کاربران برای به اشتراک گذاری ویدیوها و عکس های خود در مسنجر به آنها کمک می کند تا سبک و شخصیت بیشتری به مکالمات خود دهند.”
در مکالمه با زدن دکمه more، دراپ باکس را به عنوان منبع انتخاب کنید، لازم به ذکر است که در ابتدا باید توسط سرویس ذخیره سازی کلود احراز هویت شوید و پس از آن به راحتی می توانید هر فایلی را بدون رها کردن فیسبوک مسنجر با سایرین به اشتراک بگذارید.

blog_17743_2

قابلیت مشاهده ویدیوها و تصاویر در چت نیز در اختیار شما قرار دارد و پلی بک و تعاملات ساده ای را برای شما میسر ساخته است. در صورت ارسال فایل غیرقابل مشاهده، باید آن را با استفاده از اپلیکیشن موبایل دراپ باکس باز کنید. به بیان کمپانی این قابلیت راهی سریع و ساده برای به اشتراک گذاری عکس های تعطیلات، فیلم های خانگی و خاطرات خنده دار با کمک فیسبوک مسنجر بوده که هم اکنون 900 میلیون کاربر را در سراسر جهان از آن خود کرده است.

دراپ باکس جزء آخرین سرویس هایی می باشد که به پلتفرم پیام رسانی فیسبوک راه یافته است. از سوی دیگر اخباری حاکی از فعالیت احتمالی فیسبوک بر روی فاز بعدی، یعنی پشتیبانی از ربات ها نیز وجود دارند.

قابلیت یکپارچه سازی دراپ باکس هم اکنون در حال انتشار است و فیسبوک بیان داشته که به زودی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 16:08

نسخه دوم از اندروید استودیو منتشر شد و توسعه دهندگان با استفاده از آن قادر به ساخت اپلیکیشن هایی برای پلتفرم محبوب اندروید شامل گوشی ها و تلبت ها، Android Auto، اندروید ویر و اندروید تی وی هستند. اندروید استودیو IDE رسمی گوگل است که دربرگیرنده ویرایشگر کد، ابزارهای تجزیه و تحلیل کد، امولاتورها و غیره می باشد.

اندروید استودیو 2.0 امکانات جدید زیر را برای توسعه دهندگان در خود جای داده است:

– اجرای فوری: توسعه دهندگان می توانند عملیات توسعه را با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به انجام برسانند، زیرا در این نسخه از اندروید استودیو این قابلیت در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته که با اعمال تغییراتی بر روی کد، نتایج را بلافاصله بر روی اپلیکیشن در حال اجرا مشاهده کنند.

– امولاتور اندروید: امولاتور جدید 3 برابر سریع تر از امولاتور قبلی اندروید به اجرا در می آید و با بهبودهای ADB صورت گرفته، توسعه دهندگان می توانند داده ها و اپلیکیشن ها را 10 برابر سریع تر از گوشی های معمولی به امولاتور وارد نمایند. امولاتور رسمی اندروید مانند گوشی معمولی دربرگیرنده Google Play Services است و امکان آزمودن عملکرد API بیشتری را در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد. این امولاتور امکانات جدیدی برای مدیریت تماس ها، باتری، شبکه، جی پی اس و غیره را نیز گرد هم آورده است.

– تولید کد ایندکسینگ اپلیکیشن و تست: این ویژگی دیده شدن اپلیکیشن در جستجوی گوگل را توسط افزودن URL های خودکار و استفاده از قابلیت اپ ایندکسینگ در اندروید استودیو، ارتقا می بخشد. تنها با چند کلیک ساده توسعه دهنده می تواند لینک های ایندکس شدنی را اضافه کرده و آنها را تست نماید.

– پیش نمایش GPU دیباگر: توسعه دهندگانی که بازی ها و اپلیکیشن های مبنی بر OpenGL ES می سازند، هم اکنون می توانند هر کدام از فریم ها و وضعیت GL را با استفاده از GPU دیباگر جدید مشاهده کنند. کشف و تشخیص مشکلات رندرینگ GL با استفاده از تصویربرداری و تجزیه و تحلیل جریان GPU از گوشی اندروید صورت می پذیرد.

– آپدیت IntelliJ 15: اندروید استودیو بر اساس پلتفرم کدنویسی Intellij ساخته شده که هم اکنون میزبان قابلیت های جدیدی شده است.

منبع:

https://appdevelopermagazine.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 242 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 19:54

موفقیت اپلیکیشن شما در گروی ترکیبی از عوامل گوناگون می باشد، اما تجربه کاربری کلی در این میان در صدر قرار دارد. اپلیکیشن های موبایلی که ارائه دهنده یک تجربه کاربری بسیار خوب هستند، در جایگاه های برتر قرار می گیرند و دیده می شوند.

امروزه تعداد بیشماری از عناصر در دسترس توسعه دهندگان اند که در صورت بکارگیری با ترکیبی درست و مناسب تجربه کاربری خارق العاده ای را برای اپلیکیشن شما خلق می کنند. در طراحی تجربه کاربری موبایل باید بهترین شیوه های رایج در آن صنعت خاص را مورد استفاده قرار داد. به کار بردن مواردی که کاربران با آنها آشنایی دارند شما را قادر به ترکیب تاثیرگذارترین رویکردها جهت هدایت کاربر می گرداند.

بدون داشتن درک واضح و روشنی از جنبه روان شناختی روشی که برگزیده اید، قادر به پیاده سازی و عملی ساختن بهترین تجربه کاربری نخواهید بود و در نهایت چیزی خسته کننده نتیجه خواهد شد. در زیر چندین استراتژی مختلف فهرست شده که در دستیابی به یک تجربه کاربری معقول به کمک شما می آید. پیروی از این استراتژی ها در تمامی جوانب طراحی تجربه کاربری موبایل، شما را از اشتباهات متداول دور می گرداند.

طراحی رابط کاربری

رابط کاربری یک عامل تاثیرگذار در تجربه کاربری و کیفیت آن قلمداد می شود، رابط کاربری عناصر مختلفی را در بر می گیرد، از اندازه های گوناگون برای صفحات نمایش گرفته تا کیبورد مجازی که در صورت نیاز ظاهر می شود.

دو سیستم عامل محبوب در سرتاسر دنیا، یعنی آی او اس و اندروید به طور مستمر در حال ارائه آپدیت های جدید و تغییر طراحی رابط کاربری خود هستند و این تغییرات کاربران مربوطه و نحوه استفاده از اپلیکیشن ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. آن دسته از توسعه دهندگانی که این تغییرات را در طراحی خود مد نظر قرار می دهند از مزایای امکانات جدید بهره مند می گردند. بدین ترتیب آنها می توانند در محیط به شدت رقابتی موبایل حرفی برای گفتن داشته باشند و اپلیکیشن های فوق العاده ای را خلق نمایند.

گزینش رنگ: دیدگاه روان شناختی

از دیدگاه روان شناختی استفاده از رنگ تاثیر عمیقی بر روی برخی از عوامل مهم در اپلیکیشن موبایل می گذارد، برای نمونه می توان به عواملی مانند نرخ مبادلات و یا استفاده از رنگ های خاص برای ایجاد تمایل به انجام کاری اشاره کرد.

رنگ در دنیای واقعی نیز عنصر بسیار قدرتمندی است و احساسات خاصی را در افراد القا می کند و برخی رنگ ها رفتار کاربر را تحت تاثیر قرار داده و موجب می شوند که افراد اقدامات خاصی را صورت دهند. همین شرایط برای جنبه روان شناختی بهینه سازی نرخ مبادلات نیز صادق است، برای نمونه رنگ های قرمز و سبز را در نظر بگیرید، این رنگ ها پر استفاده ترین گزینه برای دکمه های کال تو اکشن هستند.

در چین استفاده از رنگ های روشن برای هر اپلیکیشنی یک الزام قلمداد می شود. رنگ قرمز در اغلب وب سایت های چینی مورد استفاده قرار گرفته، چرا که این رنگ در چین شادی آور محسوب می شود و چیزی بهتر از یک مشتری شاد اهمیت ندارد.

طراحی مینیمال رابط کاربری

استفاده از طراحی مینیمال برای رابط کاربری روندی در حال رشد است. این دیدگاه اخیرا محبوبیت زیادی در بین طراحان یافته، چرا که از اپلیکیشن موبایل انتظار می رود تا عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، از طرفی اهمیت عملکرد بیشتر از طراحی است و این موضوع برای فرآیندهای مختلف در یک اپلیکیشن موبایل صدق می کند، برای نمونه می توان به خریدهای درون برنامه ای و ثبت نام اشاره کرد که تجربه کاربری کلی اپلیکیشن موبایل را ارتقا می بخشند.

مفهوم کلیدی این رویکرد نمایش چیزی است که کاربر نیاز دارد بداند و از دیدگاه روان شناختی این روش راه منعطف تری برای معرفی اپلیکیشن به کاربر تلقی می شود. این رویکرد از حجم اطلاعاتی که کاربر باید به خاطر سپارد می کاهد و کاربر به راحتی همه چیز را به یاد خواهد آورد.

وال مارت ارائه دهنده یک فرآیند پرداخت مینیمال است و با مطرح کردن سوالات غیرضروری کاربر را خسته نمی کند. این اپلیکیشن تنها چیزی را به نمایش می گذارد که برای رفتن به مرحله بعدی لازم است و از هرگونه سردرگمی می کاهد.

blog_17715_1

اپلیکیشن وال مارت یک گزینه پرداخت به عنوان مهمان را نیز ارائه داده و بدین ترتیب نیازی به وارد شدن احساس نمی شود. در اپلیکیشن از چندین فضای سفید و دکمه های کال تو اکشن روشن و بزرگ نیز استفاده شده، این اپلیکیشن مبادلات بیشماری را به ثبت رسانده است.

همواره به یاد داشته باشید که تمایلات و خواسته های مشتریان شما در اولویت اول قرار دارند، از این رو مطرح ساختن پرسش های نامربوط، به تجربه کاربری لطمه وارد می سازد و از این رو باید خود را به جای مشتریان خود بگذارید.

طراحی مینیمال رابط کاربری در صفحات ثبت نام نیز قابل استفاده است، بدین ترتیب که باید اقدام به جمع آوری آن دسته از اطلاعات نمایید که واقعا ضروری بوده و در عملکرد اپلیکیشن تاثیرگذارند.

blog_17715_2

Quora در پیاده سازی این رویکرد موفق عمل کرده، به طوری که ترکیبی از گزینه های ثبت نام را به کاربران ارائه می دهد، گزینه ایمیل و یا استفاده از حساب کاربری شبکه اجتماعی کاربر.

تجربه آنبوردینگ موبایل

ارائه یک تجربه آنبوردینگ برتر، اساس جذب کاربران محسوب می شود. آنبوردینگ را به عنوان یک ورودی برای بزرگراه اپلیکیشن در نظر بگیرید که صفحات گوناگون مناظر در بین راه اند.

تجربه آنبوردینگ چیست؟ هدف آن چه می باشد؟ هدف آنبوردینگ نمایش ارزش اپلیکیشن به کاربر بوده و در این راه به کاربر نشان می دهد که سریع ترین و کارآمدترین روش برای انجام کار موردنظر کدام است. استراتژی های گوناگونی وجود دارند که در این مرحله تجربه کاربری موبایل را بهبود می بخشند.

یکی از این استراتژی ها Progressive onboarding است، این فرآیند آنبوردینگ تعاملی است و در حین کار با اپلیکیشن، دستورالعمل استفاده از آن را به کاربر ارائه می دهد. چنانچه اپلیکیشن شما  دارای یک جریان کاری پیچیده، چندین بخش بندی، عملکردهای مخفی و تعاملات حرکتی باشد، به کار بردن این نوع آنبوردینگ بهترین گزینه ممکن خواهد بود.

blog_17715_3

اپلیکیشن Birdhouse توییتر تجربه آنبوردینگ را تنها محدود به ارائه چیزی که کاربر برای رفتن به مرحله بعد به آن نیاز دارد نموده است.

جابجایی از سفارشی سازی به شخصی سازی تجربه کاربری

پیش از پدید آمدن موبایل، وب سایت ها دسکتاپ تکنولوژی های متنوعی را برای سفارشی سازی صفحه با توجه به ترجیحات بازدید قبلی کاربر ارائه می دادند، این کار با استفاده از کوکی ها انجام می شد. با گذشت زمان این نوع سفارشی سازی به موبایل تغییر موضع داد، اما از آنجایی که گستره انبوهی از صفحات نمایش با اندازه های مختلف در دسترس است، پیاده سازی این امکان برای توسعه دهندگان موبایل دشوار می باشد.

هرگاه که رفتار بازدید قبلی کاربر در اپلیکیشن ذخیره شده، شخصی سازی را مورد استفاده قرار دهید. در عصر Big Data راه ها و روش های بیشماری برای ارتقای تجربه کاربری موبایل وجود دارند. برای نمونه در نظر بگیرید که یک کاربر در اول هر ماه اقدام به خرید محصول خاصی برای فرزند خود می کند، یک اپلیکیشن شخصی سازی شده آخر هر ماه پیشنهاداتی را برای آن محصول خاص به کاربر خود ارائه می دهد، با این اطلاعات می توان درآمد اپلیکیشن را از طریق همکاری با سازندگان محصول افزایش داد.

یکی دیگر از نمونه های رایج به کاربرد پوش نوتیفیکیشن ها مربوط می شود که بسیاری از خرده فروشان آن را مورد استفاده قرار می دهند. اپلیکیشن استارباکس هدفی دوطرفه دارد، هدف اولیه آن تعامل بیشتر با کاربر است و هدف دوم تحت نظر گرفتن هدایای کاربر و ارسال پوش نوتیفیکیشن های شخصی سازی شده به تبلیغات پوش می باشد. در زیر دلیل اهمیت استراتژی موبایل برای استارباکس را مشاهده می کنید.

blog_17715_4

استراتژی شخصی سازی راهی آزموده شده است که در صورت پیاده سازی درست و دقیق جریان درآمد بی پایانی را برای اپلیکیشن به دنبال خواهد داشت.
ThredUP که یک غول حمل و نقل آنلاین است و Netflix از پوش نوتیفیکیشن ها به منظور ارتقای تجربه خرید استفاده می کنند.

blog_17715_5

این کار با استفاده از پوش نوتیفیکیشن های شخصی سازی شده بر مبنای خریدهای گذشته صورت می پذیرد. با کمک قدرت Big Data در زمینه شخصی سازی، برندها می توانند با ترکیب صحیحی از داده ها، روان شناسی و زمان بندی از مشتریان خود آگاهی عمیقی پیدا کنند.

blog_17715_6

Gesturization یا استفاده از حرکات

استفاده از حرکات گوناگون مانند جمع کردن و فشردن، جابجایی و اسکرولینگ مثال های بارزی از Gesturization می باشند. در گذشته رابط کاربری اپلیکیشن تنها محدود به لمس صفحه بود و سایر حرکات عملکرد محدودی داشتند، اما امروزه طراحان در طراحی رابط کاربری توجه بیشتری به حرکات گوناگون می نمایند. برای مثال حرکات کشیدنی عملیاتی مانند به اشتراک گذاری و پاک کردن را تسهیل می بخشند.

علاوه بر این اطلاع از بازار و سایر اپلیکیشن هایی که مخاطب هدف شما مورد استفاده قرار می دهد نیز بسیار مهم است و می توانید از حرکات و جسچرهای مشابه درون اپلیکیشن خود استفاده کنید. بدین ترتیب بهینه سازی رابط کاربری تنها بر اساس رفتار نمایش داده شده از سوی کاربران نخواهد بود و آنها از همان ابتدا به راحتی با اپلیکیشن شما کار کرده و آنبورد کردن آنها به راحتی صورت خواهد پذیرفت.

اپلیکیشن هایی مانند جیمیل و فیسبوک از منوهای کناری برای صرفه جویی در فضای در دسترس استفاده می کنند. اگر بخواهید روی میز جا باز کنید چیزی را جابجا می کنید و همین بعد روان شناختی برای این نوع از جسچر حاکم است و در زیر آن را مشاهده می کنید.

blog_17715_7

توسعه دهندگان آیفون باید توجه خود را بر روی لمس سه بعدی نیز معطوف دارند. توسعه دهندگان اپلیکیشن باید این پیشرفت و توسعه را مشابه تکنولوژی مبنی بر فشار که کاربران را قادر به انجام عملکردهای جدید می گرداند، مد نظر قرار دهند.

سیستم مبتنی بر فشار کلیدهای میانبر جدیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد، فشار محکم موجب می شود تا اپلیکیشن اطلاعات اضافه ای را به صورت منو به نمایش گذارد، برای مثال رفتن به صفحه خانه در هنگام استفاده از یک اپلیکیشن نقشه و یا ضربه اضافه بر روی آیکون دوربین که امکان جابجایی به حالت سلفی را به کاربر می دهد.

از آنجایی که بسیاری از اپلیکیشن ها تکنولوژی لمس سه بعدی را مورد استفاده قرار داده اند، کاربران آی او اس از این بابت بسیار خوشنود خواهند بود، چرا که این عملکرد انجام برخی از کارها را بسیار سریع تر از گذشته می گرداند.

سنجش تجربه کابری موبایل: قدرت داده های کیفی

لازم است تا تجربه کاربری اپلیکیشن را از همان روز نخست مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، بدین ترتیب سازندگان اپلیکیشن دلیل اهمیت عوامل کلیدی و داده های کیفی را درک خواهند کرد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل تجربه کاربری اپلیکیشن داده های کیفی را با ارائه امکانات منحصر به فرد مانند سوابق کاربر و نقشه های لمسی که در راستای درک عمیق تر تجربه کاربری یاری می رساند، به نمایش می گذارند. این امر کاستی های تجزیه و تحلیل های سنتی موبایل مانند Google Analytics که به جای توجه به دلیل این اقدامات تنها بر روی اعداد و ارقام  تکیه دارند را پررنگ تر می سازد.

بینش های کسب شده از تجزیه و تحلیل های تجربه کاربری اپلیکیشن امکان پالایش دقیق اپلیکیشن و بهینه سازی نهایی آن را در اختیار شما قرار می دهد. برای نمونه در صفحه ثبت نام کاهش زیادی را تشخیص داده اید، آگاهی از دلیل چنین شرایطی بسیار مفید است. با مشاهده رفتار نمایش داده شده از سوی کاربر می فهمید که ناتوانی در ساخت حساب با کمک فیسبوک دلیل این امر بوده، بدین ترتیب دلیل چنین کاهشی را در صفحه ثبت نام متوجه می شوید و به نقصی در تجربه کاربری اپلیکیشن پی می برید. استراتژی های متعددی جهت ارائه تجربه کاربری نهایی و کارآمد وجود دارند، پالایش تجربه کاربری اپلیکیشن موبایل بسیار حیاتی است و اهمیت کنترل رفتار کاربر از اولین روز را توجیه می کند.

منبع:

http://www.business2community.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 368 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 14:53

طراحی خوب تنها عامل تاثیرگذار در ارتقای دیده شدن و حضور آنلاین کسب و کارها نمی باشد، لازم است کسب و کارها توجه خود را به رتبه بندی موتور جستجو که نقش مهم تری در این زمینه دارد، معطوف کنند. در حقیقت بخش عمده ای از مشتریان امروزی پیش از انجام خرید به صورت آنلاین به تحقیق درباره محصولات و خدمات می پردازند و تنها پس از این کار تصمیمات خرید خود را اتخاذ می کنند. با این اوصاف آشکار است که شما به یک استراتژی سئو هوشمندانه نیاز دارید تا از این طریق قادر به دستیابی به رتبه بهتری در نتایج جستجو شوید.

گوگل راهنماها و دستورالعمل های رسمی متعددی را در اختیار وب مسترها قرار داده که در آنها به جوانب عمده و تاثیرگذار از یک طراحی خوب و قوانین خلق محتوا پرداخته شده است. گاه وب مسترها از بابت نادیده گرفتن قوانین پایه سئو که تاثیر منفی بر روی رتبه وب سایت و در نهایت نرخ بازگشت سرمایه می گذارد، مقصرند. چنانچه تمایل دارید تا وب سایت شما نیز در رتبه بالایی قرار گیرد و برای شما درآمد خلق کند، لازم است تا از این اشتباهات رایج سئو اجتناب کنید.

blog_17702_1

1. کلیدواژه های نامربوط

به بیان بسیاری از فعالان در زمینه سئو محتوای غنی از کلمات کلیدی تاثیر مثبتی بر روی رتبه وب سایت شما می گذارد. این موضوع در گذشته کاملا درست بود، اما امروزه فیلترهای اسپم گوگل از هوشمندی بسیار زیادی برخوردارند و ممکن است وب سایت شما را به عنوان وب سایتی با کیفیت کم و نامناسب طبقه بندی کنند. استفاده از کلمات کلیدی نامربوط بر خلاف بهترین رویکردهای گوگل می باشد.

علاوه بر این، استفاده از کلیدواژه های زیاد ممکن است در خوانایی تاثیر منفی گذاشته و موجب تکراری شدن محتوا گردد، این کار واکنش منفی از سوی کاربران را به دنبال خواهد داشت. به یاد داشته باشید که گوگل نشانه های رضایت مندی کاربران از وب سایت را ردیابی می کند، در نتیجه اگر محتوای شما فاقد خوانایی و ارزش خوب و مناسبی باشد بازدیدکنندگان وب سایت به سرعت آن را می بندند. گوگل این عدم وجود تعامل در وب سایت را مشاهده می کند و اقداماتی را صورت می دهد، این امر تاثیرات منفی بر روی رتبه بندی وب سایت شما می گذارد.

ترفند: در استفاده از کلیدواژه ها در استراتژی سئو خود محتاطانه عمل کنید.

با جایگذاری ابزار Fetch as Google در کنسول جستجو بررسی کنید که آیا وب سایت شما این قانون را نقض می کند یا خیر. تمرکز خود را بر روی استفاده از محتوای قانع کننده و بازاریابی کاربرپسند معطوف کنید که به کسب رتبه های بالاتری که خواستار دستیابی به آنها هستید یاری می رساند.

2. استفاده از ترفندهای link scheme برای ارتقای رتبه بندی

مبنی بر پیشنهاد گوگل باید از استفاده از هرگونه تکنیک دستکاری لینک اجتناب ورزید. دستورالعمل های موجود در Google Webmaster Guidelines به روشنی بیان می کنند که هرگونه تلاش برای دستکاری لینک های خارجی و لینک های که به وب سایت شما هدایت می شوند نقض این قوانین قلمداد می شود.

برخی از تکنیک های عمده ساخت لینک که به عنوان دستکاری در لینک به حساب می آیند شامل خریداری لینک از شرکت های لینک، استفاده از link wheels، استفاده از ابزارهای خودکار ساخت لینک، بکارگیری بیش از اندازه کراس-لینکینگ، مخفی سازی لینک درون متن و تصاویر و استفاده از لینک هایی با کیفیت کم و ری دایرکت های مخفیانه می باشد.

ترفند: چنانچه گوگل به وب سایت شما اخطار دهد، این امر در دیده شدن شما در نتایج جستجو تاثیر منفی خواهد گذاشت و تهدیدی برای ترافیک جستجوی ارگانیک و کاهش در سود می باشد.

3. محتوای با کیفیت پایین

محبوبیت بازاریابی محتوا رو به افزایش است، آمار نشان می دهد که 76 درصد از بازاریابان B2C و 88 درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده کرده و آن را به عنوان یک بخش مهم از بازاریابی و تلاش های تبلیغاتی خود در نظر می گیرند.

نباید محتوای تولیدشده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید، چرا که الگوریتم های مدرن گوگل به سرعت محتوایی را که توسط ماشین تولید شده تشخیص می دهند.

برای دستیابی به رتبه بالاتر، محتوا باید منحصر به فرد باشد، محتوایی با کیفیت خوب و مناسب باید معتبر و قابل اطمینان بوده و نمایش دهنده تخصص شما در موضوع محتوا باشد.

ترفند: گوگل تنها به کلیدواژه های مرتبط نگاه نمی اندازد، بلکه در تلاش برای یافتن محتوایی است که مرتبط باشد، در نتیجه نیازمند بهینه ساختن موضوعات و مفاهیم وب سایت می باشید.

4. ناتوانی در بازنشانی صفحات با کیفیت پایین

وجود محتوای با کیفیت پایین در قسمت های مختلف وب سایت رتبه بندی کلی را تحت تاثیر قرار می دهد، به پیشنهاد گوگل بهتر است این صفحات را حذف یا اصلاح کنید.

ترفند: در زیر چندین مورد مشکل آفرین فهرست شده که باید اقدام به رفع آنها نمایید:

– محتوای با کیفیت کم

– محتوای تکراری در وب سایت

– متن های تولیده شده به صورت خودکار

– درگاه محتوا (برای نمونه ری دایرکت به صفحه ای دیگر بدون یک دلیل قانع کننده)

– هدف اولیه تولید درآمد تبلیغاتی می باشد

– صفحات خراب که دارای لینک دهی های ورودی هستند

– تصاویر خراب و تگ های اچ تی ام ال ناقص

– صفحات تاریخ گذشته

– صفحه بندی نامناسب

– صفحات ناقص

5. ناتوانی در بهره گیری از فواید تجزیه و تحلیل ها

هدف سئو ایجاد مبادلاتی برای وب سایت می باشد که تنها به ترافیک ارگانیک محدود نمی شوند. سود شما به نرخ مبادلات بستگی دارد و تولید حجم عظیم ترافیک برای وب سایت در صورتی که در نرخ مبادلات شاهد افزایشی نباشید هیچ سودی به دنبال نخواهد داشت. شما تلاش فراوانی در زمینه طراحی و توسعه استراتژی صورت می دهید و زیر نظر گرفتن ترافیک بسیار مهم بوده و لازم است تا از ابزارهای تجزیه و تحلیل مناسبی در این راستا استفاده کنید.

ترفند: عوامل تاثیرگذار متعددی وجود دارند، اما اول از همه باید به ردیابی نرخ مبادلات برای عبارات کلیدی خود بپردازید.

در کل بسیاری از مردم استراتژی های سئو را به عنوان مجموعه ای از ترفندها قلمداد می کنند که برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و الگوریتم های موتور جستجو طراحی شده اند، این درک نادرست موجب بدنامی سئو شده است. در حقیقت هدف اصلی تکنیک های سئو پیاده سازی یک مجموعه از قوانین جهت ارتقای تجربه کاربری می باشد.

ممکن است ترفندهای شما در کوتاه مدت جواب گو باشند اما الگوریتم های گوگل مرتبا در حال ارتقا هستند و هوشمندتر از گذشته می شوند، در نتیجه باید تلاش کنید تا در این رقابت پیروز شوید. بدین منظور لازم است تا بهترین روش های پیاده سازی سئو را مورد استفاده قرار دهید تا در طولانی مدت نرخ بازگشت سرمایه برای شما افزایش چشمگیری پیدا کند.

منبع:

https://www.entrepreneur.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 293 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 15:14

واحدی در کمپانی آلفابت که با نام DeepMind شناخته شده، به توسعه هوش مصنوعی AlphaGO پرداخته است، AlphaGO موفق شد قهرمان بازی باستانی چینی به نام Go را شکست دهد، کاری که در گذشته غیرممکن به نظر می رسید. ذات پیچیده این بازی و احتمالات بیشمار و بی نهایت آن چالش دشواری را پیش روی هوش مصنوعی قرار داده است. با کمک شبکه عصبی و یادگیری ماشینی، AlphaGO قادر به غلبه بر قهرمان جهانی Lee Sedol در چهار دور از پنج دور بازی گردید. این عملکرد تاثیرگذار بسیاری از محققین را به شگفتی وا داشت. این اقدام نویدبخش قدرت تازه ای برای هوش مصنوعی می باشد. فیسبوک نیز در گذشته اعلام کرده که در حال کار بر روی هوش مصنوعی است که قادر به شکست AlphaGo خواهد بود، اما DeepMind پیش از فیسبوک این تصور را به واقعیت تبدیل کرد.

blog_17573_1

یک تیم توسعه هوش مصنوعی در چین که China Computer Go Team نام دارد، اعلام کرده که در حال توسعه هوش مصنوعی Go-playing خود می باشد. ساخت هوش مصنوعی که قادر به انجام بازی Go باشد خود یک دستاورد بزرگ محسوب می شود و این تیم قصد دارد تا هوش مصنوعی خود را پیشرفته تر گرداند، هدف آنها به چالش کشیدن AlphaGO در بازی نیتیو خود می باشد. در این راستا آنها قصد دارند که به طور رسمی تا پیش از پایان سال 2016 AlphaGO را به چالش دعوت کنند. کمپانی های دیگری همچون Baidu نیز در حال کار بر روی پروژه های هوش مصنوعی خود هستند، اما China Computer Go Team تنها تیمی است که به طور رسمی تمایل خود برای این چالش را اعلام نموده است.

مدیرعامل کنونی گوگل، ساندر پیچای چندین روز پیش ملاقاتی در چین داشت تا درک بهتری از بازی Go و فرهنگ چینی پیدا کند، او به یکی از آموزشگاه های بازی Go نیز رفت. این موضوع که گوگل و DeepMind چالش این تیم هوش مصنوعی چینی را خواهند پذیرفت یا خیر هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما احتمال کمی دارد که پس از شکست موفقیت آمیز Sedol آنها پا پس بکشند. در حال حاضر هیچگونه اطلاعی از زمان این چالش و رقابت در دست نیست، اما گمان می رود که در سال جاری به وقوع بپیوندد.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 295 تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1395 ساعت: 20:31

اکنون در عصری زندگی میکنیم که ارتباط بین مردم در همه جوامع بشری، حرف اول را در آن میزند و خوشبختانه با وجود تکنولوژی هایی مانند اینترنت و انواع اپلیکیشن های کاربردی، ارتباطات در اکثر نقاط دنیا به راحتی شکل میگیرد. از این روابط به منظور انجام فعالیت های مختلف استفاده میشود که نظرسنجی یکی از مفیدترین آنها به شمار می آید چون نتایج حاصل از آن میتواند تحولات و پیشرفت های بزرگی را در یک جامعه به وجود آورد.

اپلیکیشنی که در ادامه و تحت عنوان “بپرسیم” به شما معرفی میکنیم، به همین منظور تولید شده است. با ما در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراه باشید.

بپرسیم

رابط کاربری :

در نگاه اول مشخص است که قالب گرافیکی برنامه فوق از یکپارچگی و جذابیت خوبی بهره میبرد و برای آن میتوانیم به نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و زیبا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه اشاره کنیم. باید گفت که چهره “بپرسیم” مورد پسند عموم کاربران قرار خواهد گرفت هرچند دقت نظر بیشتر در طراحی آن، میتوانست نواقص جزئی در ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی را بطور کامل رفع کند.

جابجایی سریع و بدون پیچیدگی در بین بخش های مختلف و همچنین استفاده راحت از امکانات موجود، دیگر ویژگی های قابل ذکر برای اپلیکیشن فوق هستند. تکنیک های به کار رفته در پیاده سازی رابط کاربری “بپرسیم”، اصولی بوده و استانداردهای لازم در آن به چشم میخورد. از این رو همه اقشار کاربران میتوانند به راحتی با این برنامه کار کنند بدون اینکه سردرگم شوند.

امتیاز AppReview به این بخش، 4.5 از 5 است.

بپرسیم

کاربرد :

این برنامه اندرویدی قصد دارد که با طرح سوالاتی در زمینه های مختلف، نظر و دیدگاهتان را نسبت به همان موضوع بداند و از این رو نیاز به شناسایی هویت شما دارد. پس از ثبت نام در “بپرسیم” که طی چند مرحله و از طریق ایمیل و شماره تلفن همراه انجام میپذیرد، میتوانید به مجموعه سوالات موجود پاسخ دهید و در ازای آن امتیاز دریافت نمایید. در ادامه خواهید دید که نحوه کار به چه صورت بوده و این امتیاز چه سودی برایتان دارد.

در صفحه اصلی برنامه فوق، گزارش مختصری از امتیازات، دفعات پاسخگویی و تعداد دوستان شما نشان داده میشود که با اشاره بر روی دکمه مربوط به هر کدام، میتوانید به دعوت دوستان با کد ویژه، تبدیل امتیاز به پول، مشاهده تراکنش ها، وارد کردن شماره کارت هدیه و مشاهده مجموعه سوالات بدون پاسخ اقدام کنید. همچنین منویی در پایین همین صفحه قرار گرفته که گزینه هایی از قبیل مطالب وبلاگ “بپرسیم”، بروزرسانی به نسخه جدید، مسابقه (قرعه کشی) و همچنین آخرین بسته سوالی که پاسخ نداده اید، در آن به چشم میخورد.

هر بسته سوال دارای تعداد متفاوتی میباشد که به صورت چند گزینه ای هستند و در برخی از آنها امکان انتخاب حداقل و حداکثر پاسخ وجود دارد. چنانچه مایل به پاسخگویی به یک سوال خاص نیستید، میتوانید از گزینه بعدی استفاده کنید. پس از پایان هر بسته، “بپرسیم” امتیاز شما را نشان داده و امکاناتی از قبیل اشتراک گذاری، پاسخ به مجموعه بعدی و بازگشت به داشبورد را در اختیارتان میگذارد. لازم به ذکر است، کاربر نام بسته ای که به آن پاسخ داده را با دیگران به اشتراک گذاشته و در واقع آن را پیشنهاد میدهد.

امتیازاتی که در “بپرسیم” کسب میکنید را میتوانید برای شرکت در قرعه کشی ها مصرف نمایید. مسابقاتی که هر از گاه توسط اپلیکیشن فوق برگزار میگردد، مهلت مشخصی دارند و به صورت قرعه کشی هستند که برندگان آن نیز اعلام میشوند. این برنامه دارای یک بخش تنظیمات هم میباشد که در آن امکان تغییر رمز ورود، دریافت اعلان های روزانه و فعالسازی ارتباط امن با سرور (SSL) در آن گنجانده شده است.

هرچند “بپرسیم” با همین امکانات، وظیفه خود را به خوبی انجام میدهد اما میتوانست قابلیت های بیشتری نیز داشته باشد تا تعامل مخاطبان با آن افزایش یابد. به عنوان مثال چنانچه امتیازدهی به صورت جزئی تر انجام میگرفت و حتی یک جدول رتبه بندی برای آن درنظر گرفته میشد، کاربران فعالیت بیشتری از خود نشان میدادند. ایده پردازی بیشتر را به عهده تولیدکنندگان “بپرسیم” میگذاریم و امیدواریم این اپلیکیشن در آینده توسعه پیدا کند.

موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 3.5 از 5 را برای این بخش به همراه دارد.

بپرسیم

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی به صورت رایگان عرضه گردیده و استفاده از آن هیچگونه هزینه ای در پی ندارد. این موضوع میتواند دلیل برای استقبال مخاطبان از “بپرسیم” باشد و از این رو AppReview، امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

پاورقی : شما میتوانید برای پاسخگویی به سوالات و انجام سایر عملیات دیگر در برنامه فوق، از وبسایت “بپرسیم” نیز استفاده کنید.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 173 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 20:04

گوگل یکی از فعال ترین کمپانی ها در زمینه ارائه آپدیت های جدید برای اپلیکیشن ها و سرویس های خود می باشد و این آپدیت ها به صورت هفتگی برای کاربران منتشر می شوند. آخرین تغییرات هم اکنون در دسترس اند، ولی این بار یک تغییر بصری را هدف قرار داده اند، به طوری که اپلیکیشن های گوگل با آیکون های متفاوتی ظاهر خواهند شد.

blog_17652_1

بنا بر اظهارات گوگل آنها به معرفی یک مجموعه جدید از آیکون ها برای خانواده اپلیکیشن های مربوط به پلی می پردازند که هم خوانی و سازگاری بیشتری را در ارتباط با زبان طراحی به همراه خواهد داشت. بدین ترتیب آیکون های جدید برای گوگل پلی، پلی استور، پلی مویز و تی وی، پلی موزیک، پلی گیمز، پلی بوکز و پلی نیوزاستند منتشر خواهند شد. همانطور که از تصویر بالا روشن است، مجموعه آیکون های جدید با ظاهر قبلی خود تفاوت ظاهری چندانی ندارند و تنها کمی منسجم تر شده اند.

گوگل تمرکز خود را بر طراحی آیکون ها به شکل فلت و استفاده از رنگ های بیشتر گذاشته و چیزی که هم اکنون مشاهده می کنیم یک طرح مثلثی شکل از آیکون ها است. برخی از آیکون ها تغییر بیشتری نسبت به بقیه پیدا خواهند کرد، در حالی که آیکون پلی استور تقریبا مشابه قبل خواهد بود، آیکون های پلی موزیک و پلی مویز میزبان تغییرات چشم گیرتری خواهند گشت و آیکون پلی موزیک با بزرگ ترین تغییر ظاهری به میدان خواهد آمد.

علی رقم بیانات گوگل از بابت این تغییرات، تاریخ مشخصی برای نمایش این تغییر بر روی گوشی ها اعلام نشده، اما به گفته گوگل کاربران در هفته های آینده قادر به مشاهده این تغییرات بر روی گوشی ها و به صورت آنلاین خواهند بود. بنابراین ممکن است تا رسیدن این آپدیت به گوشی شما کمی زمان نیاز باشد، چنانچه نسبت به این موضوع علاقه مند شده اید می توانید در وبلاگ گوگل از طریق این لینک توضیحات کاملی در این باره مطالعه کنید.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 210 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 14:28

همزمان با پیشرفت هوش مصنوعی و افزایش کاربرد آن، این تکنولوژی نقش مهمی را در زندگی روزمره ما ایفا می کند، با قضاوت درباره پیشرفت های اخیر در این رشته به نظر می رسد که با گذشت زمان بر اهمیت تکنولوژی هوش مصنوعی افزوده شود. برخی از افراد از این بابت که هوش مصنوعی در درازمدت در محل کار جایگزین افراد خواهد شد نگرانی هایی دارند، اما نمی توان از مزایا و منافع بیشماری که این تکنولوژی برای رشته های مختلف از تولید و اتوماسیون گرفته تا سلامت به همراه دارد چشم پوشی کرد. شایان ذکر است که کمپانی ها برداشت های متفاوتی از یادگیری ماشینی دارند و هوش مصنوعی را به شیوه های گوناگونی مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از هوش مصنوعی در کمپانی فیسبوک به معنای ارائه امکان تعامل بیشتر برای افراد نابینا و افرادی است که دارای مشکلات بینایی می باشند، این افراد از این به بعد می توانند از امکان جدیدی که ” automatic alteative text” نام دارد استفاده کرده و شرح جزئی تر و دقیق تری درباره تصاویر ارسال شده در این شبکه اجتماعی محبوب بدست آورند.

blog_17632_1

یکی از دلایل عمده برای محبوبیت فیسبوک به قابلیت به اشتراک گذاری عکس ارتباط پیدا می کند. بیش از 10 سال است که کاربران فیسبوک قابلیت آپلود تصاویر خود در این شبکه اجتماعی را دارا هستند و ایده به اشتراک گذاری عکس اساس تعامل اجتماعی آنلاین شده است. با این اوصاف پرواضح است که گروهی از کاربران فیسبوک از این قابلیت پرکاربرد که توسط این شبکه اجتماعی در اختیار قرار گرفته، بی بهره اند، تعداد بیشماری از کاربران فیسبوک افرادی هستند که از نابینایی و سایر مشکلات بینایی رنج می برند و قابلیت جدید فیسبوک به اشتراک گذاری و مشاهده عکس را به یک عبارت بامعنا برای این دسته از افراد بدل خواهد ساخت.

blog_17632_2

خوشبختانه تیم فیسبوک در حال کار برای مرتبط ساختن تصاویر برای این گروه خاص از کاربران می باشد و برای دستیابی به این عملکرد تکنولوژی هوش مصنوعی را به کار گرفته که توسط آن ویژگی جدیدی با نام ” automatic alteative text” به صحنه وارد شده است. به طور خلاصه می توان بیان داشت که این امکان از یادگیری ماشینی برای تشخیص اشیای موجود در عکس استفاده می کند و با استفاده از VoiceOver در گوشی آیفون توضیحات تصویر را با صدای بلند و به انگلیسی برای کاربر می خواند و توضیحات جامع تری درباره هویت تصویر و جزئیات آن در اختیار کاربر قرار می دهد.

این تکنولوژی جدید فیسبوک قادر به تشخیص و شناسایی اشیا از دسته بندی های گوناگون شامل طبیعت، غذا، ورزش و حمل و نقل است و حتی می تواند خندیدن، ریش داشتن و یا سلفی را نیز مشخص کند. این امکان جدید بر روی گوشی آیفون کاربران ایالات متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا و زلاند نو در دسترس قرار گرفته و در آینده ای نه چندان دور به گوشی های اندروید و وب نیز راه خواهد گشود، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 237 تاريخ : جمعه 20 فروردين 1395 ساعت: 18:13

با دیجیتالی شدن جهان مسئاله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده، بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیسبوک به روشنی بر این موضوع واقف است و اهمیت این دو اصل را درک می کند. پیاده سازی صحیح این اصول از سوی زاکربرگ و تیم او نه فقط برای منافع کاربران بلکه برای جایگاه فیسبوک در بین عموم نیز اهمیت فراوانی دارد. با این اوصاف و پی بردن به اهمیت مسائل امنیتی، سرویس پیام رسان واتس اپ که یکی از محصولات محبوب کمپانی فیسبوک قلمداد می شود، رمگذاری end-to-end را به میدان آورده، بدین معنا که زین پس تمامی پیام ها، تصاویر، ویدیوها و پیام های صوتی کاربران تنها در دسترس فرستنده و گیرنده موردنظر قرار گرفته و فرد دیگری قادر به مشاهده این اطلاعات نمی باشد.

blog_17645_1

این آپدیت در زیرساخت به این مفهوم است که حتی خود واتس اپ نیز قادر به مشاهده این داده ها و اطلاعات نیست، این امکان برای تمامی کاربران این اپلیکیشن پیام رسان محبوب فعال سازی شده است. فرقی نمی کند که در سیستم عامل بلک بری در حال استفاده از واتس اپ باشید و یا در گوشی آیفون خود اپلیکیشن را نصب کرده باشید، مکاتبات شما در دسترس افراد ناآشنا قرار نمی گیرند.

اپلیکیشن واتس اپ هم اکنون دارای بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر جهان است و این رقم چشم گیر واتس اپ را در جایگاه محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان فوری قرار داده که اخیرا رمزگذاری را در دستور کار خود قرار داده اند.

منبع:

http://www.phonearena.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395 ساعت: 19:18